Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2040381204   Com preparem una indagació a l'aula?
2021-2022   Taller. Educació Infantil-Primària
  
   10/11/2021 - 12/1/2022 (15 hores) de 17:30h a 19:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
   Activitat en format virtual.
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   ATENCIÓ: Activitat prioritzada als centres inscrits al Congrés de ciència i als centres que han demanat aquesta formació en el procés de detecció de formació.
Al llarg d’aquesta formació es presentarà al professorat la manera de dissenyar i avaluar una recerca
científica a les seves aules. Per a fer-ho es treballarà amb els conceptes i metodologies didàctiques
següents: preguntes investigables, IBSE, modelització, avaluació formativa i formadora.
Durant les sessions es treballaran els continguts de consens de la recerca en educació científica de
cadascun d’aquests temes. També es llençaran algunes preguntes per analitzar els pros/contres o
els límits de cada metodologia. Finalment, s’anirà proporcionant una plantilla de programació d’aula
que anirà recollint de manera pràctica tot el que s’ha comentat. L’objectiu és que el professorat vagi
preparant una UD per fer una indagació a l’aula per participar en el Congrés de Ciències.
  
Objectius   O1. Aprendre a plantejar una UD per fer una indagació a l’aula a partir d’una pregunta investigable.
O2. Organitzar una recerca científica a l’aula adaptada al nivell de l’alumnat.
  
Continguts   La pregunta investigable.
Fases de la recerca científica
Plantejament d’hipòtesis
Disseny dels experiments
Treball amb les dades
Comunicació dels resultats.
  
Observacions   En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora"
  
Formador/a   Àngela Garcia Lladó
  
Avaluació   Per a cada objectiu plantejat es descriuen els següents criteris d’avaluació.
O1. Aprendre a plantejar una UD per fer una indagació a l’aula a partir d’una pregunta investigable.
● C.1.1. Distingir i categoritzar les preguntes productives i reproductives.
● C.1.2. Plantejar preguntes investigables.
O2. Organitzar una recerca científica a l’aula adaptada al nivell de l’alumnat.
● C2.1. Conèixer les fases d’una recerca científica a l’aula.
● C.2.2. Dissenyar una unitat didàctica a partir de les fases d’una recerca científica.
  
Requisits de  certificació   Assitència al 80% de les sessions sincròniques i valoració positiva del la tasca encomanada.
  
Persones  destinatàries   Activitat prioritzada als centres inscrits al Congrés de ciència i als centres que han demanat aquesta formació en el procés de detecció de formació.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   13/10/2021   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   03/11/2021   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   24/11/2021   1730   1930 
 Sessió 4   dimecres   15/12/2021   1730   1930 
 Sessió 5   dimecres   12/01/2022   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent