2040381204 |
Com preparem una indagació a l'aula? |
2021-2022 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/11/2021 - 12/1/2022 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
ATENCIÓ: Activitat prioritzada als centres inscrits al Congrés de ciència i als centres que han demanat aquesta formació en el procés de detecció de formació.
Al llarg d’aquesta formació es presentarà al professorat la manera de dissenyar i avaluar una recerca
científica a les seves aules. Per a fer-ho es treballarà amb els conceptes i metodologies didàctiques
següents: preguntes investigables, IBSE, modelització, avaluació formativa i formadora.
Durant les sessions es treballaran els continguts de consens de la recerca en educació científica de
cadascun d’aquests temes. També es llençaran algunes preguntes per analitzar els pros/contres o
els límits de cada metodologia. Finalment, s’anirà proporcionant una plantilla de programació d’aula
que anirà recollint de manera pràctica tot el que s’ha comentat. L’objectiu és que el professorat vagi
preparant una UD per fer una indagació a l’aula per participar en el Congrés de Ciències.
|
| |
Objectius |
O1. Aprendre a plantejar una UD per fer una indagació a l’aula a partir d’una pregunta investigable.
O2. Organitzar una recerca científica a l’aula adaptada al nivell de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
La pregunta investigable.
Fases de la recerca científica
Plantejament d’hipòtesis
Disseny dels experiments
Treball amb les dades
Comunicació dels resultats.
|
| |
Observacions |
En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora"
|
| |
Formador/a |
Àngela Garcia Lladó
|
| |
Avaluació |
Per a cada objectiu plantejat es descriuen els següents criteris d’avaluació.
O1. Aprendre a plantejar una UD per fer una indagació a l’aula a partir d’una pregunta investigable.
● C.1.1. Distingir i categoritzar les preguntes productives i reproductives.
● C.1.2. Plantejar preguntes investigables.
O2. Organitzar una recerca científica a l’aula adaptada al nivell de l’alumnat.
● C2.1. Conèixer les fases d’una recerca científica a l’aula.
● C.2.2. Dissenyar una unitat didàctica a partir de les fases d’una recerca científica.
|
| |
Requisits de certificació |
Assitència al 80% de les sessions sincròniques i valoració positiva del la tasca encomanada.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat prioritzada als centres inscrits al Congrés de ciència i als centres que han demanat aquesta formació en el procés de detecció de formació.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
13/10/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
03/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
24/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimecres |
15/12/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimecres |
12/01/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |